CARF FlyBaby 1:2 (Yellow-Maroon)

Niet in voorraad Levertijd op aanvraag
€4.399,00 €3.635,54

Product Details

Omschrijving

De Bowers FlyBaby is een zelfgebouwd sportvliegtuig uit de jaren '60. Het is gebouwd naar een set van plannen in vele verschillende varianten door vliegeniers over de hele wereld. Een van de laatste bouwers van een FlyBaby is Jim Katz uit de USA, die een van de mooiste exemplaren ooit gebouwd heeft. Dit heeft geleid tot het idee om een FlyBaby als een groot schaalmodel te bouwen.


De meeste van dergelijke houten vliegtuigen zijn opgebouwd en bedekt met strijkfolie. Ofwel worden ze van twijfelachtige kwaliteit in ARF-fabrieken gemaakt, ofwel worden ze individueel van plannen gebouwd. Er zijn echter niet veel modelbouwers meer die echt "bouwen" vandaag. Dus de ARF fabrieken zijn de enige opties. Kreukels, slechte lijmverbindingen, in olie gedrenkte houten frames en strijkbare bedekking die na verloop van tijd loslaat - wie kent deze problemen niet.


CARF-Models heeft zich tot doel gesteld dit volledig te veranderen. Zou het mogelijk zijn om een volledig composiet 'houten casco' in de mallen te bouwen? Nagemaakte vleugels van ribben en rondhouten, bekleed met stof, op de ribben gestikt? Geschilderd in de mallen, met een hard, stevig en schoon oppervlak, gemakkelijk als nieuw te onderhouden? 


De CARF-Models FlyBaby heeft een spanwijdte van 4,2m (165") en een gewicht van 24-28 kg, afhankelijk van de motor. Met een 150-180 cc 2 cilinder viertakt motor kan hij veilig onder de 25 kg gebouwd worden, en als deze europese gewichtslimiet geen probleem is, zijn er eindeloze mogelijkheden hoe hij opgeschaald en gedetailleerd kan worden. 


Elk onderdeel, vleugels, romp, stab en vin zijn allemaal composiet sandwich onderdelen. In het staartgedeelte zijn ze ULTRA LICHT, aan de voorkant sterk om zware en krachtige motoren te dragen. Alle onderdelen hebben een oppervlaktestructuur van stof op schaal met zichtbare stiksels op de ribben. Zelfs de binnenkant van de romp in de cockpit imiteert een houten structuur.


De vleugels en stabs zijn verbonden met zelfvoorzienende carbon buizen, die geen volledig lastdragende vliegdraden nodig hebben. De vliegende draden zijn slechts flexibele dummy's voor de schaalvergroting. Opzetten en afbreken op het veld is een kwestie van minuten.


Het landingsgestel is een sterk carbon tandwiel met roestvrij stalen assen. Twee varianten van wielen (schuim en luchtbuis) zijn beschikbaar, evenals een fantastisch, sterk, schaalmodel staartwiel met 60 mm wiel. 


Het vliegtuig wordt bestuurd met 5 hoge koppel servo's. Geen poespas, geen opsmuk. Eenvoudig, rechttoe rechtaan, alles is voorbereid voor een eenvoudige installatie. 


Voor de verschillende motoren bieden we verschillende motorkoepels, die met 10 - 12 bouten aan de romp worden bevestigd. Alle motorelektronica en de gashendel- en choke-servo's vinden een plaats in deze motorkoepel. Brandstoftank en brandstofpompen eveneens. Zeer eenvoudig onderhoud is gegarandeerd. 


De tweedelige motorkap is gesplitst zoals het origineel. Hij kan gemakkelijk worden verwijderd zonder de propeller of de geluiddempers te demonteren. 


De binnenzijde van de romp heeft een imitatie houtstructuur zoals het origineel, een houten pilotenstoel, een instrumentenpaneel en een stuurknuppel! 


Optioneel leveren wij een 1/2 schaal full body piloot, die wij produceren in samenwerking met de Best: Tailored Pilots uit het Verenigd Koninkrijk. We werken ook aan een geanimeerde versie van die piloot, die zijn hoofd draait en naar rechts of links zwaait naar het publiek tijdens lage en langzame fly bys. Een lange, zwaaiende sjaal is natuurlijk verplicht.


Vervoer is eenvoudig dankzij afneembare vleugels, stab, richtingsroer, vin en zelfs het schutbord met motor en cowling is binnen enkele minuten verwijderd. 


Wij bieden de FlyBaby aan als ARF kit of PNP met of zonder geïnstalleerde motor. Neem contact met ons op voor meer informatie over motoropties (2 en 4 cilinders, 2 en 4 takt). Ons prototype heeft een Kolm 240 B4 geïnstalleerd. Het 2e toestel, de eerste serieproductie-eenheid, zal een VALACH 210 2 cilinder boxer hebben. 2-takt motoren van 150 cc zijn natuurlijk ook mogelijk, maar zullen extra gewicht in de motorkap vergen om het zwaartepunt te compenseren.

Features

  • 165" (4200 mm) - single half wing 77" (1960 mm) 
  • 106.5" (2700 mm) - without rudder 96.5" (2450 mm)
  • 54-60 Lbs (24 - 27 kg) 
  • 150-180 cc 2stroke boxer, 170-240 cc 4stroke boxer
  • standard size, 5 high torque servos, 2 regular servos

Eigenschappen

Meer informatie
Manufacturer CARF models
Artikel referentie CARF701000
Spanwijdte (mm) 4.200,00
Kit versie Almost ready to fly
Vliegtuig soort Schaalvliegtuigen