Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Valach VM 140 B2 FS
Product Details
Omschrijving
Valach VM-140 B2-FS 2 cilinder 140cc 4takt
Bij Aerobertics zijn we reeds jaren rechtstreekse Fiala /
Valach dealer en staan we rechtstreeks in contact met de fabriek. We gebruiken
ze zelf ook in onze demotoestellen en hierdoor beschikken we over de nodige
kennis en ervaring over deze motoren en zo kunnen wij u de beste ondersteuning
bieden.
De Valach Motors VM 140B2-FS heeft dezelfde beproefde, met
nikkel-silicium beklede cilinders en de cilinderkoppen als de VM 120B2-4T op
een nieuw CNC-gefreesd carter. De langere slag van de krukas van de VM 170B2-4T
verhoogt de verplaatsing tot 140cc.
Omdat het een viertakt is, is de lage trilling niets anders
dan sensationeel en is het koppel echt hoog. De reactie op het openen van de
gashendel is zo soepel zonder de minste poging om te schommelen, waardoor de
Valach VM 140B2-FS absoluut ideaal is voor uw grote aerobatic-model.
Omdat het een viertakt met een grote capaciteit is,
produceert het een zeer realistisch vliegtuiggeluid op ware grootte. Met een
relatief kleine geluiddemper is het geluidsniveau erg laag, net als bij een
kleine sedan. De geluiddempers en headers voor de VM 120B2-4T zijn ook te
gebruiken voor de VM 140B2-FS.
De Valach VM 140B2-FS is een viertakt kopklepmotor die op
benzine / oliemengsel loopt. We hebben veel oliën geprobeerd en raden Valvoline
SynPower 2T-olie aan. Onze BEL-RAY H1R, hoewel uitstekend voor twee slagen, is
niet ideaal voor vier slagen, omdat hij heel goed brandt zonder aanslag, daarom
komt er niet veel voorbij de zuiger. Met Valvoline Synpower 2T komt er veel
meer olie in het carter. In Duitsland raden we Aral Ultimate 102 aan, omdat de
geur niet zo indringend is, het kan worden bewaard zonder te verslechteren en
het bevat geen ethanol! Als benzine in uw land geen ethanol bevat, kunt u elk
merk gebruiken.
Het brandstofverbruik is slechts ongeveer 50% vergeleken met
dat van een tweetaktmotor met dezelfde cilinderinhoud.
Kleppen en hun zittingen zijn vervaardigd door Honda, wat
een zeer hoge kwaliteit garandeert. De volledig gesloten kleppenreeks
vermindert het geluid en zorgt ervoor dat de tuimelaars goed worden gesmeerd.
De processorgestuurde ontsteking zorgt voor een gemakkelijke
start en een uitzonderlijk soepele werking bij alle gasinstellingen.
De Valach-motoren VM 140B2-FS zien er net uit als een
originele vliegtuigmotor, alleen kleiner, lopen soepel als een originele
vliegtuigmotor en bovenal klinkt het als een originele vliegtuigmotor. De
legendarische perfectionist Henry Royce van Rolls Royce stond er altijd op dat
een technische constructie goed zou moeten zijn.
De VM 140B2-FS is ook verkrijgbaar met een starter. Met de
huidige versie van de VM 140B2-FS kan de starter op elk moment achteraf worden
gemonteerd.
Features
- Sensationeel soepel lopend en hoog koppel
- Spontane gasrespons en soepele overgang in het middenbereik
- Extreem lage trillingen in het hele toerentalbereik dankzij
het viertaktprincipe
- Nikkel-silicium geplateerde cilinderoppervlakken
- Honda kleppen
- Walbro carburateur
- Valach microprocessorgestuurde ontsteking met automatische
voortgang en vertraging
- Een in de ontsteking geïntegreerde spanningsomvormer maakt
het gebruik van twee LiPo-cellen mogelijk
- VM-Motors zijn ontworpen met de nieuwste tools en technieken
- Verplaatsing: 140 cc
- Boring: 47 mm
- Slag: 40 mm
- Breedte inclusief klepdeksels: 320 mm
- Lengte van motorsteun tot steunnaaf: 186 mm
- Motorgewicht inclusief ontsteking: 4183 g
- Ontstekingsspanningsbereik: 4,8 - 9 V.
- Propeller:
- Fiala Prop
2-blad: 32x12 ", 32x14", 34x12 "
Eigenschappen
Manufacturer | Fiala |
---|---|
Artikel referentie | TC7340 |