Futaba DLPH-1 Dual RX Link Power Hub

Niet in voorraad Levertijd op aanvraag
€229,00 €189,26

Product Details

Omschrijving

VEILIGHEID EERST! Met de Futaba Dual Link Power Hub DLPH-1 verviervoudig je de veiligheid in je model door twee S.BUS/S.BUS2 ontvangers en twee accu's parallel te laten werken. In het geval van een probleem met de hoofdontvanger of een van de batterijen, zal de DLPH-1 in een oogwenk overschakelen naar de tweede ontvanger of batterij. Maar de DLPH-1 kan nog veel meer...


De Futaba Dual Link Power Hub DLPH-1 is ontworpen om hoge stroom te leveren aan Futaba S.BUS ontvangers en normale servo's, alsmede S.BUS/S.BUS2 servo's. De servo's worden op de DLPH-1 aangesloten op de overeenkomstige servo-uitgangen. Deze voorzien de servo's van stroom en van het positie- en stuursignaal. Een enkele verbindingskabel tussen de DLPH-1 en de ontvanger is dan nodig voor de stroomvoorziening van de ontvanger zelf en de signaaloverdracht.


Indien meerdere servo's tegelijkertijd met veel vermogen en/of hoge snelheid moeten werken, levert dit in principe een probleem op voor de stroomvoorziening van de servo's, omdat vermogen en snelheid altijd gepaard gaan met een hoge stroombehoefte. Deze stroombehoefte kan via de enkele steekverbinding direct aan de ontvanger niet voldoende voor de accu worden geleverd, zodat een "bottleneck" voor de benodigde servostroom ontstaat. In geval van nood stort de spanning in, de servo's worden minder krachtig of trager of beide. In het ergste geval stoppen ze er zelfs mee en valt de ontvanger uit. Afhankelijk van de stroombehoefte. Door gebruik te maken van de Futaba Dual Link Power Hub DLPH-1 vloeit de stroom rechtstreeks van de DLPH-1 naar de servo's.


Principe van batterij-backer

Batterij-backers worden gebruikt om een systeem van redundante stroom te voorzien door gebruik te maken van een tweede batterij. Dit resulteert in "batterij-redundantie". Er worden twee accu's gebruikt, zodat bij het uitvallen van één accu de andere de stroomvoorziening van een systeem in stand houdt. In principe zou dit eenvoudig op te lossen zijn door eenvoudig een tweede accu parallel aan het systeem aan te sluiten. Helaas zit de "wet van Ohm" in de weg: stroom vloeit altijd van een hogere spanning naar een lagere spanning... Dus van de batterij met de hogere spanning naar de batterij met de lagere spanning - altijd. Nooit zullen twee batterijen dezelfde spanning of belastingscapaciteit hebben. De stroom van de betere accu vloeit dus niet naar het systeem, maar naar de "slechtere of lege accu". Dit leidt meestal tot de volledige vernietiging van beide accu's en tot een crash van het model.

Features

  • The servos with high current requirements are connected to the DLPH-1, no longer to the receiver.
  • The DLPH-1 has two XT60 high current connections for two receiver batteries due to the built-in battery switch. Their voltage is then fed directly and without loss to the servo sockets on the DLPH-1 (via the built-in battery switch).
  • The position and control signal for the servos is routed separately from the receiver to the individual plug-in connectors. In order for the receiver to work, it receives its voltage from the DLPH-1 via a single patch cable (S.BUS signal, all in parallel).
  • The positioning and position signal is routed via the S.BUS to the plug-in connections of the DLPH-1.
  • The operating current for servos and receiver is thus "split".
  • Why high current for servos, what happens in case of undersupply? For the large, dynamic, very short fluctuations of the current demand (current peaks) of today's servos, an unhindered current supply to the servos is absolutely necessary. Therefore, not only high-current batteries must be used in the functional chain, but also connectors and cables that can supply the high current to the servo sockets.
  • Classical voltage controls work rather insufficiently, because they are always "slower" than the fast (very dynamic) fluctuating current demand of the servos, and also slower than a high-current battery, which can supply these current peaks by all means.
  • But modern servos need just these current peaks to be able to deliver their actual power. Therefore, there is nothing better for powering such servos than to lead the battery voltage to the servos in the most direct way, without any voltage regulation or other resistances like unsuitable connectors or long or thin cables.
  • The best way to adapt to different servo voltages is to use appropriately matching battery types. LiFe batteries for all servos, or LiPo batteries for LiPo(HV) servos. This eliminates the need for voltage regulation.
  • Please refer to our articles SERVO-TUNING and SERVOSTECKER & KON on the subject of power supply.


  • High current power supply for receiver and servos
  • Integrated receiver & battery backer
  • 2x S.BUS receiver connector
  • 2x XT60 high current connector
  • 18 servo outputs + 2x S.BUS outputs


  • Servo outputs: 18
  • S.BUS outputs/inputs: 2
  • Battery connector: 2x XT60
  • Suitable batteries: LiFe 2s, LiPo 2s, LiPo 3s (NOT for FUTABA servos!)
  • Continuous current max: 60A
  • Voltage range: 6,4-13,0V
  • Input voltage = Output voltage
  • Dimensions: 62,8×62,4×18,1mm
  • Weight: 50g

Eigenschappen

Meer informatie
Manufacturer Futaba
Artikel referentie FUT01000988
Type powerdistributor Powerbox

In the box

  • DLPH-1 Futaba Dual Link Power Hub
  • Switch cable
  • 2x patch cables for receiver
  • Mini screwdriver
  • Mounting material
  • Manual