Fiala FM120 L2-FS Inline 4-Takt Boxer Motor - Lange versie

Niet in voorraad Levertijd op aanvraag
€2.795,00 €2.309,92

Product Details

Omschrijving

Bij Aerobertics zijn we al jaren direct dealer van Fiala / Valach en staan we in direct contact met de fabriek. We gebruiken ze ook in onze demomodellen en daardoor hebben we de nodige kennis en ervaring over deze motoren zodat we u de beste ondersteuning kunnen bieden.

De Fiala FM 120 B2-4T ziet eruit als een originele vliegtuigmotor, alleen kleiner, hij loopt soepel als een originele vliegtuigmotor en bovenal klinkt hij als een originele vliegtuigmotor. Ontwerper Zdenek Vlach heeft een echte topper gemaakt, een motor waar veeleisende modelbouwers al heel lang op zitten te wachten.

Omdat het een viertaktmotor is, zijn de lage trillingen sensationeel en het koppel is echt hoog. De reactie op het openen van de gasklep is zo soepel zonder de minste poging om te schommelen, waardoor de Fiala 120 B2-4T absoluut ideaal is voor je aerobatic-model.

Omdat het een viertakt met een grote cilinderinhoud is, produceert hij een zeer realistisch vliegtuiggeluid op ware grootte. Met een relatief kleine demper is het geluidsniveau erg laag, net als bij een kleine personenauto.

De Fiala FM 120 B2-4T is een viertakt kopklepmotor met twee kleppen per cilinder, die loopt op een benzine/oliemengsel. De kleppen en hun zittingen worden gefabriceerd door Honda, wat een zeer hoge kwaliteit garandeert. De volledig ingekapselde kleppentrein vermindert het geluid en zorgt ervoor dat de tuimelaars goed gesmeerd worden.

De cilinderkoppen zijn gegoten volgens het verloren-was-proces, waardoor ze erg licht zijn. De oppervlakteafwerking van de FM-120 B2-4T geeft een zeer realistisch uiterlijk. De nikkel-silicium voering van de cilinder is veel lichter dan conventionele stalen cilindervoeringen.

De processorgestuurde ontsteking zorgt voor eenvoudig starten en een uitzonderlijk soepele loop bij alle gasinstellingen.

De Fiala propellers zijn zeer efficiënt, dit komt door de minimale bladdikte. Ze klinken bijzonder goed op viertaktmotoren. Ideale Fiala tweebladige propellermaten voor de FM120: 30x12", 30x14" en 32x12". Voor aerobatics en zweefvliegtuigslepen is 30x12" ideaal. Voor grote en langzaam vliegende vintage modellen, zoals Paolo's Aeronca C3, is de 32x12" de beste keuze.

We raden Aral Ultimate 102 aan, omdat de geur niet zo doordringend is en het kan worden opgeslagen zonder dat het bederft. Het bevat geen bio-alcohol.

Het brandstofverbruik is ongeveer 50% vergeleken met een tweetaktmotor met dezelfde cilinderinhoud.

Features

  • Crankshaft with 5 ball bearings and 180° crank angle.
  • Honda valves and valve seats
  • Nickel-Silicon plated cylinder surfaces
  • Completely enclosed valve train
  • Walbro carburettor
  • Spontaneous throttle response and smooth mid-range transition
  • Walbro Carburetor
  • Valach microprocessor battery ignition with automatic advance and retard
  • Two Lipo Cells can be used as ignition battery
  • VM-engines are now being produced with state of the art machines and methods


  • Capacity:  120 cc
  • Bore:  47 mm
  • Stroke:  35 mm
  • Height to crankshaft center:  154 mm
  • Length from engine mount to prop hub:  245.5 mm
  • Engine weight: 4660 g
  • including ignition:  4855 g
  • Ignition voltage range:  4.8 - 9 V
  • Propeller:  Fiala Prop 2-blade: 30x12", 30x14", 32x12"

Eigenschappen

Meer informatie
Manufacturer Fiala
Artikel referentie FM120L2FS
Cilinder 62-120cc